Teknologi moden memperkaya kehidupan : Pena Hijau
Memuliakan tetamu dan bagaimana menjadi tetamu
1 Aug 2020
Ingat lima perkara sebelum datang lima perkara
4 Aug 2020
Memuliakan tetamu dan bagaimana menjadi tetamu
1 Aug 2020
Ingat lima perkara sebelum datang lima perkara
4 Aug 2020
ID 154742015 © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com
icon follow us

Pada hari ini, teknologi moden membentuk kehidupan sebenar kita dari A hingga ke Z. Ia banyak memberi peluang kepada kita. Di sini, kita dapat mengetahui beberapa kemungkinan yang disediakan oleh teknologi dalam kehidupan seharian kita.

Pertama, teknologi memberi kita cara inovasi, terutama dalam bidang revolusi digital yang kita jalani sekarang. Oleh kerana teknologi yang pantas, ia mempunyai penyelesaian inovatif dalam pelbagai bidang seperti media penyiaran, penerbitan berita, pengajaran dan pengetahuan, kerja pentadbiran dan bidang-bidang lain.

Selain daripada itu, kemajuan kemudahan dan kemodenan merupakan satu bentuk teknologi. Maka, ia boleh meningkatkan pencapaian dan motivasi dalam menghasilkan sesuatu produk  berkualiti. Antara ciri-ciri teknologi yang disediakan kepada kita pada hari ini ialah penurunan harga untuk meningkatkan prestasi.

Sebagaimana yang kita ketahui, pekerjaan memerlukan banyak kos daripada keperluan teknologi, terutama dalam bidang perniagaan. Cuba kita perhatikan negara-negara yang menggunakan teknologi sepenuhnya seperti China. Pengeluarannya banyak dan harganya rendah dibandingkan dengan negara lain yang bergantung kepada tenaga kerja dan kerja manual.

Pada hari ini, kecerdikan dalam bidang pembuatan telah menyelesaikan banyak masalah bilangan pekerja yang ramai di semua kilang yang besar di seluruh dunia. Hasilnya, beberapa perisian dan pentadbiran dilaksanakan dan harga dapat diturunkan.

Tidak syak lagi, bahawa teknologi meningkatkan keupayaan kita untuk berkomunikasi dengan cara yang berkesan. Ia juga boleh menghubungkan kita semua melalui hubungan baru yang sudah dibina seperti platform pesanan dan perbualan. Teknologi boleh membawa kita pergi jauh di seluruh dunia dalam tempoh waktu yang singkat.

Melalui akaun peribadi, anda akan melihat dunia yang luas terbentang. Melalui teknologi, kita dapat melangkah sejauh mungkin dalam waktu yang singkat dengan cepat. Kecepatan telah menjadi ciri khas hidup kita pada masa kini. Esok, jelas terbukti bahawa teknologi adalah satu alat yang menjadikan kita mahir.

Jelas kelihatan, teknologi dapat menggandakan kelajuan yang mendesak. Persaingan teknologi sudah menjadi satu persaingan yang laju pada setiap hari dan tahun. Sama ada menggandakan kelajuan mesin, alat elektrik, kelajuan kereta dan pelbagai alat pengangkutan. Terdapat banyak eksperimen yang dilakukan untuk menggandakan kelajuan dalam semua aktiviti yang berfungsi melalui teknologi canggih.

Keistimewaan terbesar teknologi moden ialah dapat memberikan keselesaan kepada kehidupan kita. Contohnya, jika anda ingin pergi ke lokasi tertentu melalui atlas, bagaimana anda boleh sampai ke destinasi itu? Tidak syak lagi, bahawa ia memerlukan banyak usaha untuk mencapai apa yang anda inginkan.

Tetapi jika anda menggunakan teknologi, ia akan menjadi mudah seperti mimpi. Pada hari ini, kita membeli belah melalui talian internet dan menggunakan laman web untuk mendapatkan apa yang diperlukan seperti melalui Amazon dan sebagainya.

Kita juga dapat memperoleh maklumat yang banyak dalam kuantiti yang besar daripada sebelumnya. Melalui rangkaian Internet, kita dapat melihat pelbagai perspektif dan mengubah pemikiran kita yang diambil dari laman-laman web pusat pengetahuan dan ilmu yang pelbagai.

Teknologi digunakan sebagai alat untuk mempelajari banyak kemahiran, idea dan konsep baru. Ia juga memberi peluang kepada kita menikmatinya dengan cara yang unik melalui permainan, seperti penggunaan PlayStation dan permainan yang berguna untuk memperkuat kecerdasan.

Teknologi ini telah memudahkan pertukaran wang dan pemindahan wang tunai bank kepada pemindahan digital dengan meletakkan nombor akaun dan menghubungkannya ke Internet. Teknologi pada hari dapat membantu kita melaksanakan banyak perkara dan menolong kita menyelesaikan tugasan dengan lebih cepat daripada sebelumnya. Seterusnya, ia juga dapat membuat banyak alternatif untuk menikmati kehidupan kita.

Justeru, tidak syak lagi bahawa teknologi pada hari ini telah menjadi fokus utama dalam semua aktiviti yang kita jalankan. Kita tidak dapat melakukan tanpanya. Namun, kita juga perlu memikirkan kesan negatifnya dan berusaha mengatasinya untuk manfaat sepenuhnya.

Sumber : Salam Web Today

alkhudhri
alkhudhri
Semoga artikel ini dapat memberi info kepada pembaca. Penulis sangat mengalu-alukan pembaca untuk memberikan komen, like atau kongsikan di mana-mana media sosial. Terima Kasih.

Leave a Reply

Teknologi moden memperkaya kehidupan
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more