Cara-Cara Muat Turun Video Youtube Secara Percuma

Cara-Cara Muat Turun Video Youtube Secara Percuma

Ini Cara Terbaik Mengawal Telefon Pintar Android Milik Anak
20 Nov 2019
Apa Yang Perlu Anda Tahu Tentang Astro Ultra Box
20 Jan 2020
Ini Cara Terbaik Mengawal Telefon Pintar Android Milik Anak
20 Nov 2019
Apa Yang Perlu Anda Tahu Tentang Astro Ultra Box
20 Jan 2020
tutorial muat turun video youtube

tutorial muat turun video youtube

icon follow us
Apabila anda muat turun video YouTube, anda boleh menontonnya tanpa sambungan internet. Ia sangat mudah untuk memuat turun video dari YouTube dan tapak hosting video lain – dan anda boleh melakukannya secara percuma. YouTube sendiri menyediakan beberapa alat untuk memuat turun video (di kedua-dua desktop dan mudah alih), dan terdapat alat pihak ketiga yang dapat melakukan hal yang sama.

Adakah memuat turun video YouTube sah?

Menggunakan aplikasi pihak ketiga untuk memuat turun video YouTube adalah bertentangan dengan syarat perkhidmatan YouTube – yang menyatakan bahawa anda hanya dapat menstrimkan video terus dari pelayannya. Memuat turun video YouTube juga membuka peluang kepada pelanggaran hak cipta melainkan anda mempunyai kebenaran daripada pemegang hak cipta, ia berada dalam domain awam, atau anda memiliki video itu sendiri.

Bagaimana untuk memuat turun video YouTube ke PC

  1. Memasang Aplikasi 4K Video Downloader secara percuma.
  2. Salin dan tampal URL video YouTube. Buka pelayar web anda, cari video yang anda mahu muat turun dari YouTube dan salin URLnya. Kemudian kembali ke 4K Video Downloader dan klik butang ‘Paste Link’ di sebelah kiri atas. Aplikasi 4K Video Downloader akan mengambil maklumat mengenai video dan memberi anda pilihan kualiti video yang ingin dimuat turun.
  3. Pilih kualiti dan format. 4K Video Downloader akan membolehkan anda memuat turun keseluruhan video YouTube atau hanya audio sahaja. Pilih pilihan anda menggunakan menu drop-down di sebelah kiri, kemudian pilih format menggunakan menu di sebelah kanan. Kemudian, pilih kualiti anda. Seterusnya, klik ‘Download’.
  4. Muat turun video YouTube. Video YouTube kini akan dimuat turun untuk anda. Sekiranya terdapat video lain dalam saluran pencipta, 4K Video Downloader akan bertanya sama ada anda mahu memuat turunnya juga. Ia boleh memuat turun sehingga 24 video sekali gus.

Bagaimana untuk memuat turun video YouTube ke peranti Android

TubeMate adalah salah satu alat yang paling popular untuk memuat turun video YouTube pada telefon pintar Android. Ia sangat mudah digunakan dan mempunyai ciri-ciri yang anda perlukan.

  1. Memasang TubeMate. Aplikasi TubeMate tidak tersedia di Google Play Store. Oleh itu, anda perlu membenarkan peranti Android anda memasang dan menjalankan aplikasi yang dimuat turun dari tempat lain. Anda perlu berhati-hati apabila menghidupkan tetapan ini dan pastikan anda hanya memuat turun aplikasi yang anda tahu selamat sahaja. Buka ‘Settings’ dan pergi ke ‘Scurity’. Cari pilihan ‘Unknown sources’ dan hidupkan tetapan ini. Kini, pada peranti Android anda, lawati laman web TubeMate YouTube dan pilih salah satu tapak yang disahkan untuk memuat turunnya.
  2. Pilih video untuk dimuat turun. TubeMate kelihatan seperti aplikasi YouTube, dengan latar belakang hitam. Cari video dan mula memainkannya, kemudian ketik butang merah ‘Download’ yang muncul di bahagian bawah kanan.
  3. Muat turun video. Perkara seterusnya yang akan anda lihat ialah senarai format. Anda akan melihat format video dan audio dan pilihan kualiti dan resolusi yang berbeza bergantung kepada peranti anda. Apabila anda puas hati dengan pilihan tersebut, tekan butang ‘Download’ sekali lagi. Video akan dimuat turun.

Bagaimana untuk memuat turun video YouTube ke iPhone dan Mac

Proses memuat turun video YouTube sedikit berbeza bergantung pada OS Apple yang anda aktifkan. Jika anda menggunakan iOS pada iPhone, iPad atau iPod touch maka anda akan memerlukan kaedah pertama dan jika anda menggunakan OS X atau MacOS pada Mac, anda memerlukan kaedah yang kedua.
Di iOS, anda perlu memasang aplikasi pintar yang dipanggil Documents. Ia adalah pengurus fail, tetapi ia juga boleh memuat turun klip YouTube. Pertama sekali, cari klip yang anda mahu muat turun di aplikasi YouTube untuk iOS atau Safari. Sebaik sahaja anda menemuinya, klik ikon ‘Share’ dan kemudian ‘Copy Link’.
Buka Documents dan cari ikon pelayar web, iaitu kompas kecil di sebelah kanan bawah paparan. Klik dan pergi ke savefrom.net. Tampalkan alamat klip YouTube dalam kotak input, pilih pilihan kualiti yang anda mahu dan video akan dimuat turun.
Pada Mac pula, terdapat banyak pilihan yang boleh digunakan. Salah satu yang paling mudah ialah MacX YouTube Downloader (juga tersedia untuk Windows). Apa yang perlu anda lakukan ialah menambah pautan dan memilih pilihan kualiti, dan anda boleh memuat turun beberapa klip sekaligus.

Bagaimana untuk memuat turun video YouTube secara online

ssemble menawarkan satu tool yang mana anda boleh memuat turun video daripada Youtube secara atas talian / online tanpa perlu memasang apa-apa aplikasi pada komputer atau peranti pintar anda. Apa yang anda perlukan hanyalah layari laman ssemble di URL https://ssemble.com/youtube-downloader/

Youtube downloader daripada ssemble ialah pemuat turun video terpantas dan paling mudah. Anda boleh memuat turun video dan audio daripada Youtube dalam format MP3 dan MP4 secara percuma!

20230223 youtube alkhudhri

 

Cara memuat turun video daripada Youtube

  1. Masukkan URL Youtube dengan menyalin dan menampal URL video yang anda ingin muat turun ke dalam kotak input pemuat turun Youtube.
    20230223 ssemble ytdownloader
  2. Pilih format sama ada MP4 atau MP3 dan kualiti yang dikehendaki dan klik butang Convert.
  3. Klik butang muat turun untuk memuat turun video.

Semudah ABC. Semoga bermanfaat.

#downloadyoutube #downloadvideo #youtubedownloader #4kvideodownloader #tubemate #documents #macxyoutubedownloader #video #freedownload #freeapps #android #ios #mac #windows #tutorial #howto

alkhudhri
alkhudhri
Semoga artikel ini dapat memberi info kepada pembaca. Penulis sangat mengalu-alukan pembaca untuk memberikan komen, like atau kongsikan di mana-mana media sosial. Terima Kasih.

Leave a Reply

Cara-Cara Muat Turun Video Youtube Secara Percuma
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more