Cara Menyambut Kedatangan Ramadhan : Pena Hijau
Musibah Sebagai Kebaikan
17 Apr 2020
Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Tahun 1441H / 2020M Negeri Selangor Dan Kuala Lumpur
24 Apr 2020

Cara Menyambut Kedatangan Ramadhan. Alhamdulillah lagi beberapa saja lagi kita akan bertemu bulan Ramadhan. Syukur sangat2 berjumpa dengan bulan rahmat ini.. walaupun keadaan tahun sangat berlainan dengan tahun-tahun sebelumnya tapi syukur Kita dapat menyambutnya bersama keluarga dalam keadaan sihat.

Ini adalah post mama 3 tahun lepas. Malas nak buat post baru sebab isinya sama aje..  Jom kita renungkan Cara Menyambut Kedatangan Ramadhan Hasil perkongsian Dari ustazah Norhafizah di IKIM.

Cara Menyambut Kedatangan Ramadhan

Bila Ramadhan tiba sambutlah dgn sujud syukur…tanda terima kasih pada Allah kerana memilih kita utk terus beribadah dibulan yg mulia ini

● Bila bertemu dgn ahli keluarga, sanak saudara, sahabat handai atau sesiapa sahaja ucapkanlah “Ramadhan Kareem” dan org yg mendengar menjawab  “Allahu Akram”

Maksudnya “Ramadhan Mulia” dan jawapannya ” Allah lebih Mulia”

● Sambutlah Ramadhan ini dgn wajah yg berseri-seri tanda kegembiraan yg tidak terhingga dan berazam utk mendekatkan diri kpd Allah dgn selalu berbicara dgn Allah walau dlm hati.

Contohnya…Ya Allah aku berpuasa ya Allah … terimalah puasaku ini…aku berpuasa hanya untukMu Ya Allah.

● Hiaslah rumah kita sebaik-baiknya dgn bersih dan cantik kerana terlalu byk rahmat yg Allah hendak berikan di bulan yg mulia ini.

● Moga Ramadhan ini lebih baik dr Ramadhan yg lalu…hiasilah diri dgn AMALAN dan TAQWA

Ramadhan Kareem semua pembaca blog mama.. Maaf Zahir Batin ye semoga amalan kita semua akan diterima Allah SAW

Sumber : Mamapipie.com

Share, Follow & Like :
alkhudhri
alkhudhri
Semoga artikel ini dapat memberi info kepada pembaca. Penulis sangat mengalu-alukan pembaca untuk memberikan komen, like atau kongsikan di mana-mana media sosial. Terima Kasih.
close

Enjoy this blog? Please spread the word :) TQ