Tips Mengelakkan Akaun Dan Data Facebook Anda Dari Digodam : Pena Hijau

Tips Mengelakkan Akaun Dan Data Facebook Anda Dari Digodam

Ini Senarai Platform Pembayaran Zakat Fitrah Secara Atas Talian
28 Apr 2020
5 Aplikasi Pengimbas Kod QR Yang Berguna Sepanjang Tempoh PKPB
28 May 2020
Ini Senarai Platform Pembayaran Zakat Fitrah Secara Atas Talian
28 Apr 2020
5 Aplikasi Pengimbas Kod QR Yang Berguna Sepanjang Tempoh PKPB
28 May 2020
icon follow us

Facebook kini dilihat berkembang agak rancak dengan lebih 2 billion pengguna yang aktif. Pengguna Facebook merangkumi pelbagai kategori seperti pelajar dan juga pengguna perusahaan besar. Ia menyediakan kemudahan untuk pengguna berkongsi maklumat dalam pelbagai bentuk sama ada teks, grafik, audio dan video. Sekaligus menjadi ruang penting supaya maklumat dapat disampaikan kepada orang ramai.

Apapun matlamat pengguna, hal penting yang perlu diketahui dalam menggunakan Facebook adalah mengenai privasi. Jadi, ia tidak boleh dipandang remeh bagi mengelakkan daripada menjadi mangsa ancaman siber dan kecurian identiti termasuklah kewangan. Dengan sejumlah usaha tambahan, pengguna boleh melindungi data mereka daripada diakses oleh pihak tidak bertanggungjawab. Berikut adalah beberapa tips praktikal untuk melindungi privasi dalam talian :

Sebagai konklusinya, adalah penting untuk anda mengetahui langkah mengatasi ancaman yang boleh menjejaskan keselamatan maklumat peribadi. Jangan sesekali memandang enteng perkara sebegini, Pastikan semua akaun anda terjaga rapi dengan tetapan keselamatan yang sesuai. Jangan biarkan maklumat anda diceroboh pihak tidak bertanggungjawab.

Sumber : Amanz.my

alkhudhri
alkhudhri
Semoga artikel ini dapat memberi info kepada pembaca. Penulis sangat mengalu-alukan pembaca untuk memberikan komen, like atau kongsikan di mana-mana media sosial. Terima Kasih.

1 Comment

  1. […] aplikasi – yang dimiliki oleh Facebook dan berjalan di infrastruktur bersama – semuanya berhenti berfungsi tidak lama sebelum jam 5 […]

Tips Mengelakkan Akaun Dan Data Facebook Anda Dari Digodam
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more