Facebook Down : Instagram & Whatsapp Berhenti Berfungsi : Pena Hijau

Facebook Down : Instagram & Whatsapp Berhenti Berfungsi

Berguru Demi Ilmu Bina Generasi Baru
Berguru Demi Ilmu, Bina Generasi Baharu
16 May 2021
ahlan ya ramadhan
Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan 1443H
2 Mar 2022
Berguru Demi Ilmu Bina Generasi Baru
Berguru Demi Ilmu, Bina Generasi Baharu
16 May 2021
ahlan ya ramadhan
Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan 1443H
2 Mar 2022
facebook down
icon follow us

Berapa lama Facebook akan down?  Syarikat mengatakan bahawa ia menyedari masalah – tetapi bukan mengapa ia rosak atau bila akan kembali dalam talian.

WhatsApp, Instagram dan Facebook semuanya mengalami gangguan besar.

Ketiga-tiga aplikasi – yang dimiliki oleh Facebook dan berjalan di infrastruktur bersama – semuanya berhenti berfungsi tidak lama sebelum jam 5 petang (12:00 EST).  Produk lain yang merupakan sebahagian daripada keluarga aplikasi yang sama, seperti Facebook Workplace, juga berhenti berfungsi.

Pengunjung ke laman web Facebook hanya melihat halaman ralat atau mesej yang tidak dapat disambungkan oleh penyemak imbas mereka.  Aplikasi WhatsApp dan Instagram terus berfungsi, tetapi tidak menunjukkan kandungan baru, termasuk mesej yang dihantar atau diterima semasa masalah berlaku.

Pemadaman Facebook agak jarang berlaku tetapi cenderung memberi kesan yang besar, terutamanya kerana mempengaruhi tiga aplikasi terbesar di dunia.

Syarikat sering bersikap samar-samar mengenai sebab-sebab masalah, dan tidak cenderung menjelaskannya walaupun ia telah diperbaiki.  Pada tahun 2019, misalnya, mengalami gangguan terbesar dalam beberapa tahun – dan hanya mengatakan bahawa ia “mencetuskan masalah” selama “operasi penyelenggaraan rutin”.

Sumber : The New York Times

alkhudhri
alkhudhri
Semoga artikel ini dapat memberi info kepada pembaca. Penulis sangat mengalu-alukan pembaca untuk memberikan komen, like atau kongsikan di mana-mana media sosial. Terima Kasih.

Leave a Reply

Facebook Down : Instagram & Whatsapp Berhenti Berfungsi
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more