2 Perkataan Ini Cukup Untuk Sebuah Perkahwinan Bahagia, Ini Perkongsian Ustaz Don Danial : Pena Hijau

2 Perkataan Ini Cukup Untuk Sebuah Perkahwinan Bahagia, Ini Perkongsian Ustaz Don Danial

Internet era baru Muslim
21 Aug 2020
Doa itu adalah ibadah
25 Aug 2020
Internet era baru Muslim
21 Aug 2020
Doa itu adalah ibadah
25 Aug 2020
2 Perkataan Ini Cukup Untuk Sebuah Perkahwinan Bahagia, Ini Perkongsian Ustaz Don Danial
icon follow us

2 Perkataan Ini Cukup Untuk Sebuah Perkahwinan Bahagia, Ini Perkongsian Ustaz Don Danial | Bukan mudah untuk melayari sebuah perkahwinan. Pernikahan yang berdasarkan agama dan niat kerana Allah s.wt insyallah ianya akan kekal hanya kerana Allah ia juga akan terlerai. Namun ia bukan sebagai ikrar yang diucapkan pasti sebua bahtera aka nada badai yang datang.

23 Ogos tanggal yang menyatukan pasangan Bahagia ustazDon Danial dengan Dr Husna cukup menarik minat para pengikut di laman sosial Ustaz Don @ddaniyaldbiyajid. Para pengikut dan bebrapa selebriti turut gembira dan meninggalkan komen, rata-rata mengucapkan semoga jodoh mereka hingga ke Jannah.

Perkahwinan Bahagia

BACA JUGA: 5 Tip Ustaz Don Kongsikan Jika Mahu Mencari Keberkatan Hidup

Meniti tahun ke 8 perkahwinan, Ustaz Don sekali lagi berkongsi kunci utama untuk kekal Bahagia.

“Saya sentiasa ingat pesan Datuk Ustaz Badlishah Alauddin hafizahullah, “jangan cakap tajuk keluarga sebab ini bukan padang hang. Bagi la Prof Muhaya ka, Dato Bahiyah ka, Ayahanda Dato Fadhilah Kamsah…” Saya tulis ini sebagai berkongsi sahaja. Bukan nk tunjuk pandai. 🙂 ok.

Gambaq ni, adalah pada hari Akad Nikah 23/08/2012 bersamaan hari Khamis. Hari Raya. Syawal.2 Perkataan Ini Cukup Untuk Sebuah Perkahwinan Bahagia, Ini Perkongsian Ustaz Don Danial 1

(P/s: maksud 8 tahun ni, dh lalu fasa first 5/6 tahun ujian rumahtangga. Masuk fasa kedua. Kalau orang tua-tua kata, lepaih 5 tahun kahwin, kalau still pegang tangan berjalan suami isteri, kira terer aaa… ni kata org tua tua… الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالمِين masih lagi jalan pegang tangan.. terima kasih orang tua-tua ataih nasihat… point di sini, bukan senang ya nak buat… haaaa)

Petua yang saya amal dan amik dari orang2 lama…

Perkahwinan Bahagia

1. Tanggungjawab

Tanggungjawab ada 2 perkataan di situ. Satu ‘tanggung’ satu lagi ‘jawab’… Seolah-olah nak kata kat kita, “pandai-pandai tanggung, pandai-pandai jawab”.

Point di sini ialah, PERASAAN TANGGUNGJAWAB inilah yang akan membuatkan seorang manusia menjadi manusia yang berjaya dalam semua bidang.

Rugi sekiranya kita tolak amalan insan yang cukup disayangi ramai ini. Insyallah anda yang melayari sebuah perkahwinan bahagia, cuba amalkan tip yang dikongsi oleh Ustaz Don Danial. Insyallah

Sumber

Sumber : Kataustaz.com

alkhudhri
alkhudhri
Semoga artikel ini dapat memberi info kepada pembaca. Penulis sangat mengalu-alukan pembaca untuk memberikan komen, like atau kongsikan di mana-mana media sosial. Terima Kasih.

Leave a Reply

2 Perkataan Ini Cukup Untuk Sebuah Perkahwinan Bahagia, Ini Perkongsian Ustaz Don Danial
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more