IG Ads Turbo : Lajukan Jualan Dengan Instagram Story Ads : Pena Hijau

IG Ads Turbo : Lajukan Jualan Dengan Instagram Story Ads

ebook teknik buat duit di wechat
Teknik Buat Duit Di WeChat Secara Sambilan!
15 Jan 2018
ebook Jom Bebas Hutang
Jom Bebas Hutang : Hidup Merdeka Tanpa Hutang
24 Mar 2019
ebook teknik buat duit di wechat
Teknik Buat Duit Di WeChat Secara Sambilan!
15 Jan 2018
ebook Jom Bebas Hutang
Jom Bebas Hutang : Hidup Merdeka Tanpa Hutang
24 Mar 2019
ebook Instagram Ads Turbo

ebook Instagram Ads Turbo

icon follow us
Pening Apa Bosskurr?
Kos Iklan Makin Mahal? Sale Pula Tak Naik-Naik?

Mari Saya Tunjukkan Strategi Terbaru Lajukan Sales Guna Instagram Stories Ads!

Memanglah! Sekarang ni, kalau nak harapkan iklan kat facebook… memang sesak nafas dan sesak poket lah jawabnya! Kos iklan di facebook sekarang tak sama dah macam 4-5 tahun lepas. Semua orang pun tahu, kos iklan kat fb sekarang memang dah masuk level harga yahudi dah.
Bukan sahaja kos iklan dah tinggi, malah, banyak iklan yang dulunya berkesan, kini sudah tak berapa nak jalan dah! Bayar iklan mahal-mahal, tapi respon dan sale yang diperolehi sangat hambar dan mengecewakan.
Itulah juga perkara yang telah saya alami!
Pada awal tahun 2017, saya memang banyak buat iklan berbayar di facebook!
Masa tu, memang agak sedap! Tabur je duit kat iklan, sale terus masuk bertubi-tubi!
Lagi banyak duit saya labur untuk iklan, maka, lagi banyak lah sale yang saya perolehi!
Tapi bila masuk je tahun 2018, pihak facebook telah mengemaskini dan membuat perubahan pada alghoritma facebook. Sejak itu, kos iklan tiba-tiba jadi mahal dan meningkat secara mendadak! Iklan yang dulu sangat berkesan dan memberikan hasil yang baik, semuanya kini menjadi sendu.

Ops!… Izinkan Saya Perkenalkan Diri

Maaf! Terlupa pula saya ingin perkenalkan diri!
Nama saya…. Mahfudzah Mustafha! Saya adalah pengasas kepada produk makanan bayi jenama Fawwaz The Little Kitchen.
Saya telah mulakan perniagaan ini sejak tahun 2015.
Dan pada tahun 2017, saya memang sangat aktif menggunakan facebook ads untuk menaikkan jualan serta jenama produk saya. Setiap bulan, beribu-ribu ringgit saya habiskan untuk membayar kos iklan di facebook! Namun, saya tidak kisah kerana ianya berbaloi dan masih mampu memberikan pulangan yang menguntungkan!
Namun begitu, semuanya berubah apabila masuk sahaja tahun 2018, iaitu selepas pihak facebook mengemaskini alghoritma mereka. Strategi dan teknik facebook ads yang saya gunakan sebelum ini, sudah tidak lagi membuahkan hasil, malah menyebabkan kerugian pula. Kos pengiklanan yang saya keluarkan.. hangus begitu sahaja tanpa memberikan pulangan keuntungan! Ini menyebabkan saya mula beralih arah dan mencari-cari platform yang lain.

Mencari Lubuk Baru!.

Selepas hasil yang semakin suram di facebook ads, saya mula mencari-cari tempat iklan yang lebih berbaloi dan berkesan.
Saya lihat, ramai orang-orang muda kini yang banyak menggunakan instagram. Tambahan lagi, memang target market produk saya adalah banyak kepada golongan muda. So, saya pun cepat-cepat buat akaun instagram dan mula belajar sikit-sikit pasal pemasaran di instagram. Terpengaruh dengan kawan-kawan yang pernah buat insta review dari insta famous, saya pun trylah guna khidmat beberapa orang insta famous untuk buat review produk saya. Lebih-lebih lagi bila ada produk baru, memang saya akan guna teknik insta review.
Namun begitu, masalah pada teknik insta review ini, ianya agak sukar untuk di”ukur” dan kesannya hanya sekejap sahaja. Bila post review produk kita keluar kat IG instafamous tu, memang dapat lihat ramai yang masuk , like dan follow instagram kita pada waktu itu, tapi ia tak lama.. hanya sekadar 1-2 hari sahaja. Itupun kira nasib baik la tu… selalunya, 1-2 jam sahaja kita dapat lihat like dan follower bertambah dengan pantas. Kemudian lepas tu, ia jadi sendu semula!
Apa yang kurang best guna teknik insta review ni, kita tak boleh nak ukur keberkesannnya. Berapa orang yang like? Berapa orang yang beli? Berapa orang view? Berapa kos per customer… Dan sebagainya… data-data itu tidak ada bila kita guna teknik insta review, menjadikan saya sukar untuk menentukan sama ada kos marketing yang dikeluarkan untuk buat insta review itu berbaloi atau tidak?

Jumpa Sinar Baru!.

Rindukan zaman kegemilangan facebook ads, saya cuba godek-godek semula akaun facebook ads saya. Lihat semula iklan-iklan lama yang pernah saya buat dan setting-setting yang ada pada iklan tersebut.
Godek punya godek… saya ternampak setting untuk membuat iklan di instagram! Wah! Menarik ni! Sebelum ni bukan tak nampak! Memang perasan, cuma tak tergerak hati nak cuba iklan di instagram ni!
Saya pun cubalah try ON semula iklan saya, cuma bezanya, jika dulu saya paparkan iklan tu di facebook, kini saya tukar agar ia dipaparkan di instagram pula! saya dipaparkan di instagram feed!
Tapi selepas iklan berjalan beberapa ketika, saya lihat, hasilnya agak hambar dan sama sahaja seperti iklan di facebook.
Kemudian, saya cuba tukar dan buat pula iklan instagram pada bahagian stories.

Hasilnya………!

BOOM! Memang sangat LUARBIASA!
Bertubi-tubi mesej masuk ke handphone saya orang bertanya untuk membeli produk! Memang berasaaaap!
Tak menang tangan saya nak reply mesej-mesej tersebut.
Dalam masa 24 jam saya ON iklan tersebut.. lebih 140 orang mesej saya mahu membeli produk. Kos iklan yang saya keluarkan pula untuk 1 hari tu, tidak sampai pun RM50. Esoknya, saya terpaksa stop dulu iklan tersebut. Ambil masa untuk bernafas orang kata. Setelkan dulu order-order yang sudah diterima.
Selepas itu, saya sambung lagi iklan di instagram stories, kali ini saya sudah lebih bersedia. Jika sebelum ini, saya hanya gunakan phone sendiri, tetapi kini saya turut gunakan phone staf-staf saya untuk sama-sama tolong jawab mesej dan close sale.
Hasilnya tetap dahsyat! Staf-staf saya pun terkejut sampai krem jari mereka sebab mesej bertubi-tubi masuk mahu membeli produk kami!
Alhamdulillah… Sale saya yang dulu agak sendu, kini sudah mencanak naik semula!

Bukan Saya Sahaja! Orang Lain Pun Dapat Hasil Sama..

Sehingga kini, saya masih lagi menggunakan teknik ini dan nampaknya ia masih berkesan! Malah, saya pernah mengajarkan teknik ini kepada rakan-rakan dan agen saya. Hasilnya sangat memberangsangkan! Hampir semua yang gunakan teknik ini turut berjaya menaikkan sale mereka dengan pantas!

Berita Baik Untuk Anda..!

Sememangnya, memang ramai yang meminta saya mengajarkan teknik ini kepada mereka! Tetapi terus-terang saya katakan, saya tak larat lah nak ajar sorang demi sorang kerana kekangan masa dan tempat! Disebabkan itu, saya mengambil keputusan untuk menulis teknik ini dan menjadikan ia sebuah ebook!
Dengan cara ini, lebih ramai yang akan dapat belajar mengikut masa masing-masing dan lebih ramai yang akan mendapat manfaat darinya!
Akhirnya.. Terhasil lah sebuah ebook berjudul.. 
INSTAGRAM ADS TURBO!

Makluman : Ini adalah merupakan sebuah eBOOK (electronic book), ianya adalah di dalam bentuk softcopy dan di dalam format PDF. Apabila anda membeli eBOOK ini, ia akan dihantar ke email anda dan anda perlu download ia ke komputer atau smartphone anda. TIADA buku fizikal yang akan dihantar atau di POS ke alamat rumah anda.

Apa Yang Terkandung Dalam Ebook Ini?

Di dalam ebook ini saya telah susun teknik ini secara langkah demi langkah! Dari langkah persediaan sebelum membuat iklan, hinggalah kepada panduan close sale! Berikut adalah antara isi kandungan yang terdapat di dalam ebook ini…
  • Sebelum anda laksanakan Teknik IG ADS TURBO ini, ada 9 benda yang anda perlu persiapkan dulu! Macam nak memasak jugalah, kena sediakan dulu bahan-bahannya siap-siap! Kalau tak nanti, kelam-kabut dan hasilnya tak berapa menjadi.
  • Saya juga berikan anda gambaran besar, flow.. bagaimana teknik ini berjalan dan berfungsi!.
  • Penyediaan Grafik!. Ini adalah langkah pertama yang penting untuk pastikan iklan yang anda buat nanti mendapat respon dan sambutan! Gambar macam mana nak guna? Ayat apa yang nak letak? Semua itu saya tunjukkan di dalam ebook ini!
  • Cara Setting Iklan! Ini perkara yang paling penting. Ada 5 Step untuk setting iklan yang power di Instagram Stories! Setiap langkah, saya tunjukkan dan terangkan! Anda cuma perlu follow je!
  • Teknik Close Sale! Bagaimana untuk close sale selepas prospek mula mesej anda!
  • 5 Ayat Pantang! Ya! Saya kongsikan juga 5 ayat yang pantang anda gunakan sewaktu mahu close sale! Ramai peniaga yang tidak sedar terguna ayat ini dan akhirnya menyebabkan prospek terus lari dari mereka.
  • 8 Jenis Ayat Headline Power yang boleh anda gunakan pada iklan anda untuk menarik perhatian prospek!
  • 5 Teknik Memikat Hati Follower Agar Menjadi Pelanggan! Ya, selalunya, selepas mereka klik iklan anda, mereka tidak akan terus membeli, tetapi mereka akan follow anda terlebih dahulu! Jadi, disini pentingnya anda ketahui bagaimana untuk tarik hati mereka agar membeli produk anda!
  • Panduan Follow-up & Broadcast – Ayat apa nak guna untuk follow-up prospek? Apa ayat yang power dan sesuai untuk di broadcast kepada prospek? Saya share dan beri contoh ayat-ayat power uuntuk follow up dalam ebook ini!
Itulah antara isi kandungan yang terdapat di dalam ebook ini! Sebenarnya ada banyak lagi tips-tips dan info yang menarik yang saya kongsikan di dalam ebook ini! Anda lihatlah sahaja sendiri nanti bila anda dah dapatkan ebook ini! Anda pasti teruja dengan info-info yang terdapat di dalam ebook ini!

Berminat Nak Dapatkan Ebook Ini?.

Ops! Sebelum itu! Saya minta maaf terlebih dahulu dan saya mahu berterus-terang dengan anda! Ebook ini bukanlah sesuai untuk semua orang… Antara orang yang tidak sesuai untuk mendapatkan ebook ini ialah…
  • Orang Yang Tidak Mahu Keluarkan Sebarang Kos Iklan Untuk Produk/ Bisnes Mereka!. Di dalam ebook ini saya ajarkan tentang strategi membuat iklan di instagram story. Jadi, ia memerlukan anda mengeluarkan kos untuk pengiklanan. Jadi, jika anda adalah jenis orang yang langsung tiada bajet untuk beriklan dan hanya mengharapkan teknik iklan percuma sahaja untuk bisnes anda. Anda tidak digalakkan untuk mendapatkan ebook ini!
  • Orang Yang Sudah Tahu Semua Benda! Ya! Ebook ini juga tidak sesuai untuk orang yang rasa diri mereka sudah tahu semua perkara. Orang yang sudah tahu semua perkara sudah pastinya tidak perlu belajar apa-apa. Jika diajar pun, mereka tidak akan belajar.. sebab mereka sudah tahu semuanya. Jadi, usah membazirkan wang anda membeli ebook ini.
  • Orang Yang Tidak Suka Belajar Dari Pengalaman Orang Lain! Tidak dinafikan, ada sesetengah orang, memang tidak suka belajar dari pengalaman orang lain. Mereka mahu belajar dari pengalaman sendiri sahaja, cari info sendiri, cuba sendiri, gagal sendiri, buang masa sendiri, buang duit sendiri… dan barulah mereka akan belajar. Jika anda tergolong di golongan orang seperti ini. Anda juga tidak perlu dapatkan ebook ini dan bolehlah anda cuba-jaya sendiri!

Sudah Bersedia Untuk Dapatkan Ebook Ini?.

Baiklah! Jika anda tidak tergolong dalam 3 golongan yang saya sebutkan diatas dan anda betul-betul berminat untuk dapatkan ebook ini!
Saya ada berita gembira untuk anda!
Jika anda dapatkan ebook IG ADS TURBO ini hari ini juga! Saya akan berikan anda 2 buah ebook BONUS Istimewa yang dapat melengkapkan lagi ilmu anda untuk beriklan di Instagram Stories.

2 Buah Ebook Bonus Special!

BONUS #1 : 8 TEKNIK IKLAN STORY MEMUKAU DI INSTAGRAM
Ada banyak jenis story yang boleh anda gunakan sebagai iklan di ruangan instagram stories. Di dalam ebook ini saya tunjukkan 8 jenis story yang pernah saya gunakan dan saya tunjukkan sekali data respon bagi setiap jenis story.
Dengan mengetahui jenis-jenis story ini, ianya dapat membantu anda menjimatkan masa untuk memilih story jenis mana satukah yang lebih sesuai dengan niche dan prospek produk anda!
BONUS #2 : CASE STUDY – JANA KOMISEN AFFILIATE 4 ANGKA DENGAN TEKNIK IG ADS TURBO
Hah! Jangan tak percaya! Teknik IG ADS TURBO ini bukan sahaja sesuai di dalam menjual produk-produk fizikal. Malah, produk digital juga boleh menggunakan teknik ini untuk menghasilkan sale yang kencang!
Saya telah mengajarkan teknik IG ADS TURBO ini kepada adik saya dan beliau telah menggunakan teknik tersebut di dalam sebuah program affiliate yang beliau sertai.
Beliau tidak pernah menyertai apa-apa program affiliate sebelum ini, tetapi, dengan menggunakan teknik IG ADS TURBO, beliau telah berjaya menghasilkan komisen affiliate sehingga 4 angka dalam tempoh sebulan! Saya sendiri terkejut dengan hasil yang beliau perolehi selepas menggunakan teknik IG ADS TURBO di dalam mempromosikan produk digital! Jadi, saya telah minta beliau tuliskan apa yang telah beliau lakukan secara step-by-step di dalam ebook ini!
Extra Bonus! – FB Group Support!
Ya! Tidak cukup dengan 2 ebook Bonus yang power diatas! Saya juga turut menyediakan sebuah Facebook Group khas untuk anda yang mendapatkan ebook ini pada hari ini!
Dalam group ini, anda boleh bertanya soalan jika anda ada sebarang perkara yang mungkin anda kurang jelas setelah membaca ebook IG ADS TURBO!. Di dalam group ini juga anda boleh saling mengenali pembaca-pembaca ebook yang lain dan berkongsi info dan tips yang terkini!
Jadi,anda tidak perlu risau kerana anda tidak akan ditinggalkan terkapai-kapai berseorangan setelah anda mendapatkan ebook ini!

Klik Butang Dibawah!.

Baiklah! Tanpa melengahkan masa lagi! Anda boleh klik butang hijau “Dapatkan Sekarang!” atau gambar ebook dibawah untuk mendapatkan ebook ini!
Harga? Berapakah harga ebook ini? 
Saya tidak akan bermain potong-potong harga dengan anda! Direct sahaja saya katakan… saya tawarkan pakej ebook IG ADS TURBO ini dengan harga yang cukup murah dan berbaloi!
Iaitu…. Hanya RM60 sahaja! Ya! RM60 sahaja! 
Namun begitu, saya tidak dapat janji harga ini akan kekal untuk selamanya!
Jadi, lebih baik anda dapatkan ebook ini hari ini juga sebelum saya berubah fikiran menaikkan harga ebook ini atau menarik semula 2 bonus istimewa yang saya tawarkan bersama ebook ini!

Makluman : Ini adalah merupakan sebuah eBOOK (electronic book), ianya adalah di dalam bentuk softcopy dan di dalam format PDF. Apabila anda membeli eBOOK ini, ia akan dihantar ke email anda dan anda perlu download ia ke komputer atau smartphone anda. TIADA buku fizikal yang akan dihantar atau di POS ke alamat rumah anda.

P/s :- Instagram Stories Ads baru sahaja diperkenalkan pada tahun 2017. Ianya masih baru, dimana, kos pengiklanannya masih rendah tetapi impaknya sangat tinggi. Ianya sepertimana facebook ads sewaktu ia mula dilancarkan pada tahun 2007. Dimana, pada 5 tahun pertama facebook ads dilancarkan, ramai peniaga yang tersenyum lebar dengan kos marketing fb ads yang boleh diperolehi serendah RM0.01 sen per click sahaja!
P/p/s :- Begitu juga halnya dengan apa yang berlaku pada Instagram Ads Stories pada masa kini, ianya murah dan memberikan impak yang besar! Namun, saya percaya, trend ini bukanlah selamanya, mungkin dalam 3-4 tahun lagi, ia akan menjadi mahal sepertimana facebook ads sekarang! Jadi, beruntunglah mereka yang bertindak pantas menggunakan teknik ini!
P/p/p/s :- Tidak mengapa jika anda tidak berminat dengan teknik IG Ads Turbo ini, tetapi, jangan pula anda cemburu dan sakit hati apabila pesaing anda menggunakan teknik ini dan kemudiannya mendapat hasil yang jauh lebih baik meninggalkan anda!
Sekian,
Mahfudzah Mustafha
Pengamal Teknik IG Ads Turbo!
alkhudhri
alkhudhri
Semoga artikel ini dapat memberi info kepada pembaca. Penulis sangat mengalu-alukan pembaca untuk memberikan komen, like atau kongsikan di mana-mana media sosial. Terima Kasih.
IG Ads Turbo : Lajukan Jualan Dengan Instagram Story Ads
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more