Plan B Majlis Pelancaran iSPEKS : Pena Hijau

Plan B Majlis Pelancaran iSPEKS

20201201-kk-wakaf-che-yeh
Ujian Saringan Kedua Covid-19
1 Dec 2020
20210117-kenangan-praktikal-mpkb
TQ Bro Promot
17 Jan 2021
20201201-kk-wakaf-che-yeh
Ujian Saringan Kedua Covid-19
1 Dec 2020
20210117-kenangan-praktikal-mpkb
TQ Bro Promot
17 Jan 2021
20210110-majlis-pelancaran-ispeks
icon follow us

Pagi tadi kalau ikut perancangan asal, dalam Majlis Pelancaran Go Live iSPEKS nak buat gimik yang mana YB Dato’ Pegawai Kewangan Negeri (PKN) akan buat aktiviti melulus dalam sistem iSPEKS. Untuk info, Sistem iSPEKS ni adalah Sistem Perakaunan Akruan Kerajaan Negeri yang mana seluruh negeri dalam Semenanjung Malaysia ni telah guna dan akan guna bagi menggantikan sistem yang lama, Sistem SPEKS. Negeri-negeri kat Pantai Timur ni yang paling lewat pertukaran sistem memandangkan banyak kali dah ditunda atas sebab-sebab tak dapat dielakkan.

Berbalik pada gimik tadi.. sambil-sambil tunggu kehadiran Dato’ PKN, teams Treasury dan teams TTSB saja nak try test gimik tu.. last-last server down disebabkan ada litar pintas. Habis kalut semua urusetia.. Nasib baik try test. Kalau tak test, Dato’ PKN nak melulus.. sistem duk loading pastu keluar error.. hancur majlis.. Hahaha..

Nasib baik la aku ada buat Plan B. Buat simple je. Dalam PowerPoint. Siap dalam pkul 1.00 pagi tadi. Tapi ada lagi masalah.. PA system dalam Bilik Gerakan Negeri, Kompleks Kota Darulnaim tak support untuk keluarkan output sound daripada laptop. Mujur la ada teams IT, anak buah hebat-hebat sanggup gi mari dari Bilik Gerakan Negeri ke Blok 4 untuk ambik speaker subwoofer jenama Altec Lansing. 😀

Akhirnya Mesyuarat Exit Blackout Period & Majlis Pelancaran Pelaksanaan Go Live Sistem iSPEKS berjalan dengan lancar walaupun penuh dengan dugaan. So ini lah Plan B. Dah pun diconvert dari PowerPoint ke Video.

 

alkhudhri
alkhudhri
Semoga artikel ini dapat memberi info kepada pembaca. Penulis sangat mengalu-alukan pembaca untuk memberikan komen, like atau kongsikan di mana-mana media sosial. Terima Kasih.
Plan B Majlis Pelancaran iSPEKS
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more